Elektronische Ontsteking CSI

Rover
Logo Aston Martin

“Moderne techniek in een originele behuizing!”

CLASSIC SPORT IGNITION

De Classic Sport Ignition (CSI Ontsteking) is een volledig elektronische ontsteking ingebouwd in een originele behuizing.  Door de mechanische vervroeging met contactpuntjes en veertjes te vervangen door elektronica, met daarin 16 geprogrammeerde curves, kunnen wij uw auto op ieder toerental voorzien van het juiste ontstekingstijdstip. Door de toevoegingen aan de moderne benzine, zijn de eigenschappen drastisch gewijzigd, waardoor ze vaak niet meer overeenkomen met de oude fabrieksinstellingen van uw auto. In onze programmatuur is hier rekening mee gehouden. Dit garandeert een optimale verbranding, waardoor uw motor beter presteert bij alle toerentallen. Door de sterkere vonk en de nauwkeurige timing, start de motor makkelijker en loopt hij stationair regelmatiger. Doordat u tussen verschillende curves kunt kiezen, kunt u vermogen- en/of koppelwinst behalen.

Daarnaast heeft u geen onderhoud meer doordat de contactpuntjes, de mechanische vervroeging en het eventueel aanwezige vacuummechanisme zijn vervangen door moderne elektronica. Ook zijn er geen toleranties meer in de timing door slijtage. De elektronica is volledig ingebouwd in een behuizing welke gelijkend is aan het origineel. Met de verdelerkap gemonteerd is er geen verschil zichtbaar.

BEWEZEN KWALITEIT

De ontstekingen van Classic Sport Ignition zijn ontstaan vanuit de klassieke race- en rallysport en hebben zich bewezen in o.a. de Monte-Carlo Rally Historic, Wintertrail, Tulpenrally, Carrera Copacabana en Amsterdam-Beijing.

De Classic Sport Ignition is zeer makkelijk te verstellen. De verdeler hoeft niet gedemonteerd te worden, u hoeft alleen maar de verdeler kap te openen en u kunt met behulp van een kleine schroevendraaier meteen kiezen uit de 16 verschillende curves. Een duidelijk knipperende led geeft aan voor welke curve u gekozen heeft.

Optimized met vacuumvervroeging:

Geschikt voor standaard en licht getunede motoren met vacuum vervroeging. U krijgt een ontsteking, waarin door onze specialisten naast de standaard curves, ook verschillende getunede curves voor uw type auto zijn geprogrammeerd. Hierbij zijn ook curves geprogrammeerd waarbij rekening is gehouden met de meest voorkomende aanpassingen aan cilinderkop, nokkenas en carburateurs.

Tuned zonder vacuumvervroeging:

De tuned uitvoering is voor motoren zonder vacuum vervroeging. Met deze uitvoering kunt u vaak meer koppel en vermogensresultaat behalen, omdat u door het ontbreken van de vacuum vervroeging, minder snel last heeft van detoneren onder deellast. Deze ontsteking is geschikt voor de meer getunede motoren met bijvoorbeeld een Weber carburateur.

CLASSIC SPORT IGNITION startonderbreker“
OPTIMAAL BEVEILIGD

In combinatie met de elektronische ontsteking biedt Classic Sport Ignition een startonderbreker aan. Deze startonderbreker is eenvoudig te monteren en voorkomt dat uw auto ongewenst gestart kan worden.

De startonderbreker is onzichtbaar in te bouwen onder uw dashboard en werkt met een sensor (met een unieke code en zonder batterij), welke verstopt zit in een luxe leren sleutelhanger. Zodra u deze sleutelhanger in de buurt houdt van de ontvanger, zal de CSI ontsteking deze herkennen en is uw auto te starten. Zonder de sleutelhanger werkt de ontsteking niet en zal uw auto niet aanslaan.

Met enige kennis van techniek kunt u de startonderbreker in combinatie met de elektronische ontsteking zelf inbouwen, maar u kunt ook een afspraak maken met één van onze dealers, waar een specialist de ontsteking en startonderbreker voor u kan inbouwen.

Programmeerbare ontsteking voor uw klassieke auto

De CSI-PRO-Ignition is en programmeerbare ontsteking met de juiste originele look voor uw Engelse oldtimer. U kunt zelf uw eigen vervroegingscurven maken. Twee omschakelbare Modi; met hun eigen toerental-en vacuum curven plus andere verschillende instellingen zoals:

•toerentalbegrenzer
•maximum totaalvervroeging
•minimum toerental voor vrijgave van de vacuumvervroeging.

Programmering ook tijdens motorloop !

Verder heeft de CSI PRO de unieke mogelijkheid, om zelfs als de motor loopt, de curven en andere instellingen te schrijven naar de verdeler, waarbij de instellingen dan ook gelijk actief worden.De statische instelling (offset 0 graden) kan ook in stappen van 1 graad tussen -10 en + 10 graden versteld worden zonder de verdeler zelf te verdraaien.Een acceleratie timer meet de tijd tussen twee ingestelde toerentallen, zo kunt u de prestatie tussen de verschillende settings meten. Met een externe schakelaar zijn de 2 modi te kiezen.

Geschikt voor smartphone en laptop.

De CSI-Pro-Ignition kan aangesloten worden met een USB of met een Bluetooth moduul, dus programmeren kan met een laptop of met een smartphone . Gratis software is beschilbaar voor Windows, Android en iOS.

Unieke eigenschappen:

•Wijzigen en Programmeren tijdens motorloop.
•Twee modes (omschakelbaar) met hun eigen curven en settings.
•Extra unieke programmeer opties.
•Te gebruiken met een USBmodule voor Windows en/of met een      Bluetoothmodule voor Android en iOS.
•Smiths style Dashboard; Actuele informatie meters.
•Lucas style behuizingen; 23D, 25D, 43D, 45D, 59D4, 35D8.

 

CSI Pro Handleidingen

Scroll naar boven