Retourneren

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 7 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief de verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour sturen naar ons zijn voor ook voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product in goede orde retour ontvangen is. Wanneer een retour niet van te voren bij ons is aangemeld en ook niet is voorzien van de gevraagde informatie dan kunnen wij u retourzending niet verwerken.

Retouradres:

Octagon Parts
Bosweg 5
3922 GK Elst (utr)

Graag vragen wij u minimaal de volgende gegevens te vermelden en bij te voegen aan de retourzending.

  • Naam
  • Bestelnummer
  • Rekeningnummer
  • Telefoonnummer

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Retourzendingen zijn op eigen risico van de klant en wij kunnen dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele schade aan het product welke is veroorzaakt tijdens het retour sturen.

B2B klanten hebben geen wettelijke bedenktijd en gaat het retourneren van artikelen altijd in overleg.
Voor B2B klanten rekenen wij 10% restocking kosten.

Wat kan er niet retour?
  • Speciaal bestelde artikelen (artikelen welke wij niet standaard op voorraad hebben)
  • Op maat gemaakte artikelen
  • Geopende verpakkingen van olie en smeermiddelen
  • Verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar
  • Onderdelen/producten welke gemonteerd en/of gebruikt geweest zijn
  • Lossen onderdelen uit een kit/set (alleen de complete kit/set kan worden geretourneerd)
  • B2B bestellingen altijd in overleg
  • B2B Onderdelen/accessoires welke speciaal zijn besteld kunnen niet retour genomen worden

Garantie

Wij hanteren standaard een garantietermijn van 1 jaar.
 

Wij geven geen garantie op:

  • Verkeerd gemonteerde onderdelen
  • Slijtage onderdelen
  • Elektrische onderdelen welke door kortsluiting defect zijn gegaan (schakelaars,meters,ontstekingen,startmotoren,dynamo’s, radio’s, enz)
  • Gebruikte onderdelen
 
Scroll naar boven